zaterdag 14 juni 2014

Het is niet te geloven.



Het is allemaal niet te geloven wat mijn vrouw Coby en ik de laatste tijd mee maken.

Ik wordt uit gescholden door de ex harde kern v/d NVSWH, want daar komt het wel op neer om dat je bezig ben om een ras gezond te krijgen, en Je wordt verraden door vrienden die hun hond onze fok op een PRA niet vrije hond zetten, terwijl ze weten dat Coby en ik 4 PRA lijders hebben gehad van de NVSWH, en met de zelfde ooguitslag als de teef Noura waar de pups geen stambomen van krijgen v/d RvB.

Met een hulp Christa d. G.die als eerste in de jaren 90 tegen mij zei dat er PRA was in de NVSWH, haar vriendin uit Haarlem had een PRA leider.

Een paar jaar later waarschuwde ze mij dat een draagster van PRA gebruikt werd.

Toen ben ik in verweer gegaan.

Ze is in al die jaren overal bij geweest, met alle spiegelingen en ERG onderzoeken.

Ze heeft alles mee gemaakt onder ander dat onze Bruno tegen de deuren aan liep bij de ECVO panel en Onix rustig vol in het prikkeldraad liep of ze waarschuwde mij met een wandeling dat onze Tican achter gaas liep en dat hij er niet uit kon komen, een Lashanko die bij haar thuis tegen mijn benen opliep enz enz.

En het top punt is !!! ik plaats op facebook en mijn blog een waarschuwing om het niet te doen richting NVSWH om dat de voorzitter Jan Verbeeck een PRA niet vrij gegeven hond (Noura) wilde gebruiken voor de fok.

Nota bene zie ik op de spiegeldag onze fok Wizo met eigenaar, we praten leuk en we zouden elkaar binnenkort weer bezoeken.

Maar helemaal niets zeggen dat Wizo gespiegeld werd voor de bewuste dekking. De zelfde avond krijg ik via facebook een bericht van .C. de hulp waar ik al die jaren mee samen heb gewerkt ivm PRA, die bij de combi Wizo x Noura van grote invloed was en die beter dan wie dan ook op de hoogte was van de vele vormen van PRA in de gehele hondenwereld.

En waar van ik echt geloofde en dacht die begrijpt en weet er alles van.

Die liet doorschemeren of ze de honden met voorlopig niet vrij eigenlijk wel gebruikt moesten worden.

De uitslag met hyperreflexie en aangetaste bloedvaten van Noura was wel zo’n ernstige beschrijving van PRA dat ik werkelijk perplex stond dat ze schreef..CITAAT… Teef bij NVSWH is vreemd, niet echt grote kanshebber, maar kan. Alleen vraag ik me af zou er toch niet gefokt moeten worden.? De SWH zoals wij hem kennen is dun bezaaid.

Ik natuurlijk gelijk in de aanval en vermelde als ze het zeker willen weten of het onschuldig is moeten ze een E.R.G. ( Met E.R.G. gaat de hond onder narcose en met flitslichten kunnen ze zien of de hond zicht verlies heeft) doen, en daar gaf ze mij gelijk in.

Toen gaf ik nog is eens door die gevallen van de aangetaste honden.

Nou dan stort je wereld toch echt in na al die waarschuwingen van mij als je verneemt dat ze Wizo op een PRA niet vrij gegeven teef hebben gezet waar ik zo voor gewaarschuwd hebt. Coby en ik beginnen nu een beetje tot rust te komen.

We zijn er ziek van geweest. Allemaal voor niks met al onze honden af gesjouwd van de ene naar de andere arts, al die spiegelingen dmv van de verenigingen in binnen en buitenland, al die spiegelingen van eigenaars uit eigen initiatief om proberen de PRA buiten de NVSWH zo veel mogelijk te vertragen tot er misschien ooit het gen gevonden wordt.

Nu krijg je in een klap een nest dragers door mensen waar je het nooit en ten nimmer van verwacht had in ons bestand waar ik zeker van ben dat die dragers ook weer gebruikt woorden. En .C. zal gewoon verder niemedalletjes schrijven net of er niets gebeurd is en laat aan de eigenaren van Wizo en Noura op openbare forums duidelijk blijken dat ze er niets mee te maken heeft. Fijn voor deze mensen die geloof in haar hadden.


 


12 juni om 23:26 · Vind ik leuk


·  





Wilma van Zwam Ik heb er ergens mijn twijfels over of de NVSWH er niets van af weet!!!!!! Anders word er niet zo'n ophef van gemaakt.

Begint er langzaam toenadering te komen, heel langzaam en dan dit....Maar de naam van de teef is bekend dus nu is het een kwestie van mensen afraden voor een pup van de teef


12 juni om 23:35 · Vind ik leuk


·  





Bertus Strijk Wima als geroutineerde mensen met al die waarschuwingen een PRA niet vrij gegeven hond gebruiken, dan zal er zeker de dragers gebruikt worden.

En vooral over 2 jaar is iedereen dit geval vergeten.

De mensen die deze ellende veroorzaakt hebben doen net of hun neus bloed, en gaan leuk dingetjes over dit en dat schrijven of er niets gebeurd is.

En gaan gewoon onschuldig verder en zich niets aantrekkend met wat ze aangericht hebben. Ze zullen zelfs in staat zijn om met hun vingertje te wijzen als iemand verkeerd fokt.


12 juni om 23:52 · Vind ik leuk


·  





Wilma van Zwam Laten we hopen dat ze leeg blijft, en daarna dan ook maar 'reclame' maken en zoveel mogelijk mensen waarschuwen, dit is laag erg laag


Gisteren om 0:07 · Vind ik leuk


·  





Bertus Strijk Noura is drachtig.


Gisteren om 1:42 · Vind ik leuk




Geen opmerkingen:

Een reactie posten